8. kesäkuuta 2016

Captain Buggy ja sen kadonnut hattu

No mutta herranjumala ja hellou tännekki! O__O

Tala tässä alottelemassa ekana kirjottamaan omasta Desuconiin valmistuvasta projektista. 
Kuten jo joskus aiemmin mainittiinkin, että uusina cosseina meillä on One Piecestä Buggy The Clown ja sen horo Alvida (okei Buggy on Alvidan horo mut anygays.) Tää mun projektihan sai alkunsa jo oikeesti reilusti ennen joulua, joten toi asu on jo kerenny pölyyntymään aika urakalla tuolla jossain vaatekaapin henkarissa, odotellen vaan käyttäänottoa. Päätettiin, että koska ei jakseta/haluta varmaan käyttää noita yhtä päivää pidempään, niin laitetaan vielä annos Gintamaa sunnuntaille. Mutta sen mun Gintokin ootteki jo nähny monesti, joten kuvaa se ei tarvii.
Mainittaakoon, että mä en tehny noita kuvassa näkyviä proppeja tälle hahmolle toistaseks ollenka, koska no missä mä taaskaan niitä pitäisin ja emmä niitä tarvii coniin. Olis vaan kauheen vaikee jokaselle sormelle pidellä aina noit tik(k)areita. Joskus sit photoshoottiin neki. Psssssst! Tätä en tietenkä tähän myönnä, mut meijän innostus näihin hahmoihin on oikeesti laantunu aika paljon ja tilalle tullu kaikkii muita mielenkiintosia teemoja/sarjoja. Tavallaan DAMN, koska nyt näiden hahmojen cossaaminen ei tunnuu enää ollenka samalta, kun sillon meidän pahimman One Piece- kauden rullatessa. Olis pitäny varmaan sillon cossata näitä.  Tää on kyllä meidän kohalla niin itseään toistava kuvio, että aina kun ollaan tekemässä jotain projektia, aletaankin yht'äkkiä innostumaan toisesta sarjasta jne.
Noh muttah...


Huvikseni tähän alkuun vielä mainitsen, että nyt kun oon kalju, niin aattelin hyödyntää sitä lauantaina iltabileissä ja vedän casual Saitaman sinne. Hahmo on siis One Punch Manista, jos joku ei tienny. :D 


Mutta nyt ihan oikeesti siirrytään tähän mun oikeeseen projektiin!
Alotetaanpa vaikka näistä kankaista.


Oon skipannu aika paljon tän asun eri tekemisen vaiheita, koska pyrin nyt tekemään tästä lyhyen ja ytimekkään. Tässä oonki jo saanu melkeen takin kasattua.


Mä henkilökohtasesti rakastan tota oranssia, mutten olis ikinä uskonu cossaavani tällasta väripommia. :D Siis C'moon! Oon aina se elegantti ja komee ukkeli. (okei on Buggykin omalla tavallaan, lol)


Kerranki mulla sattu olemaan vanhojen projektien jäljiltä paljon tollasta "halpis" karvaa, joten nyt se tuli hyödylliseen käyttöön. Tätä karvaa mä liimasin sit noihin takin reunuksille. Toi liima on ihan sairaan hyvää (joo nom nom), mut haisee sitäki kauheemmalle.


Noniin ja sit niinku tää eka kamala asia mitä menin tekemään jossai iha ihme fantasiahuuruissani...mä nimittäin lähin maalaamaan noiden vihreiden "kääntöhihojen" reunoja kultasella kangasmaalilla ja voin sanoo, että näky oli ihan helvetin ruma. Onneks päätin muuttaa viel asian.


Tässä jo vähän parempi tulos. Ompelin kultasta nahkaa noiden kamalien maalausten päälle, mut mä tiiän, et jos olisin jättäny tän tekemättä, olisin myös jättäny loppujen lopuks tän asun myös kotiin. XD


Tässä vähän kokonaisuutta tosta takista. Tässä välissä aloinki tekemään sit noihin hihoihin koristeita.


Tässä me olemme jo a(a)sian ytimessä, eli koristeissa. Noitakin olin alunperin tekemässä sillä kirotulla KANGASMAALILLA, joka olis ollu ihan oikeesti suunnaton virhe. Hyi. Mut näist tuli oikeestaan ihan sievät. Leikkasin noi "kaavat" noihin kiemuroihin ihan vaan silmämääräsesti ja liimasin ne päällekkäin.


Mun kangasosio loppuu oikeestaan näihin haaremi/pussihousuihin. Niist tuli tosi somat. Mulla ei ollu hajuukaan miten noi tehään, mut mä vaan käytin maalaisjärkee ja duunasin jotain omaa. :''D
Tai no joo. On mulla tietty vielä tuolla loppuesittelyssä pari muutaki kangas juttua mitä tein, mut ne oli semmoset "moimätäsleikkaanjaompelen" ni ei niist nyt tähä erikseen mitään kuvii tarvii laittaa. Kaulaan väkersin huivin ja vyötärölle kans.


Sit mun lempparit, eli nää KENGÄT! AH!
Mä hain kissojen ja koirien kanssa tällasia puukenkiä, missä ei oo yhtään mitään ylimäärästä. Ebaystä tämmöset olis maksanu monii kymmenia tai jopa satasen, mut sitten kävi tuuri. Menin huuto.nettiin ja sielä joku mies myi just TÄMMÖSIÄ ja olin et "Nyt perkele Loxy me haetaan noi, missä ne ikinä onkaan" ja sit ne olikin tossa melkeen viereisessä kaupungissa. MUTTA..meijän matka kestikin yllättävän kauan, koska ei löydetty heti sitä kerrostaloa, missä se mies asu. Se oli kirjottanu siihen väärän osotteen ja ne kerrostalot oliki jotain ihan vasta rakennettuja, joten niitä ei näkyny edes mapsissa. Se vast oliki taas rumba. Matka jonka piti kestää 30 min, kestiki 1h 30min ja risat.
Sain lopuks mitä halusin, vaika aloinki jo olla aika epätoivonen. X''D


Heti ku päästiin kotiin, hyppäsin riemuissani näiden kenkien vauhtiin ja worblasin noi "koriste kohdat" niihin kiinni. Sit gessosin ja hioin ne.


Ostin pirun kallista maalia, joka soveltuu ulko- ja sisäkäyttöön puupinnoille jne. Maalasin niillä onnellisesti nää mun rakkaudet. Onneks nää puukengät oli hiottu jo valmiiks, ni ei tarvinnu alkaa sitäkään tekemään.


Laitan taas tonne loppupäähän näist ne valmiit kuvat.


Sit olis nää jotkut olkapäihin kuuluvat "panssarit". Alotin yksinkertasesti vaan softiksesta ja sit siirryin suoraan worblaamaan noi osaset.


Kuten huomaatte mun panostuksesta, en oo ottanu ees worblauksen vaiheesta kuvaa ja tässä mä oonki jo maalaamassa näitä.


Tilasin Aliexpressiltä tollasta verhohapsua, jonka liimasin lopuks sit noihin "armorin palasiin" kiinni.


Kuva ei oo kovinkaan imartele just tässä, mut tältä ne suunnilleen sit näytti.
Kiinnitys näiden kohalla toimii tarrateipillä takkiin.


Tähän mun on pakko laittaa mun failaus kokeilusta, johon meni akns aika paljon rahaa....
Olin aluks aatellu noitten hapsujen suhteen, että ostan valkosta verhohapsua ja maalaan ne kangassprayllä, mutta...


Lopputulos oli taas ihan kaamee ja noi tais päätyi roskiin, kun sit kuitenki päädyin tilaamaan tota keltasta verhohapsua sielt Aliexpressiltä. LOL mitä rahans tuhlausta. Mutta olin vaan aatellu, et haluisin noi keltaset kohat kultasiks, et näyttäs jotenki hienommalta, mut toisaalt nyt mä vaan rakastan tota ällöö kusen keltasta hapsua, johon päädyin. Toi hahmo nyt on muutenki semmonen ällön värikäs vaatetukseltaan, joten se keltaseen päätyminen oli vaan hyvä juttu. Nyt ei tarvii näyttää ruhtinaalliselta. ;)

Hyi helvetti.
Sitte totanoinniiiiiin... Mä tosiaan yritin tehä tota Buggyn hattua KERRAN ja annoin koko pa*kan vaan olla. Mä tykkään ite siitä sen pompulasta paljon enemmän ja muutenki toi hatun teko alko vaan jotenki ottaa mua kalloon, joten en aikonu vaivata päätäni sillä sen enempää. Kaikki tavat, joilla aioin ton hatun tehä, ne vaan kusi tai ei olis toiminu. Rahaa ei ollu, enkä siis lähteny sen takii kokeilemaan uudelleen. Teen sen sit ehkä joskus johonki photoshoottin, mut conissa oon vaan sit sillä söpöllä pompulalla. >///<


Ostin myös Ebaystä kasan punasia neniä, joten nyt on varaa vaikka yks jos toinenkin tiputtaa kierimään Sibeliustalon lattioille. Aina löytyy yks varanenä jostain taskunpohjalta kuitenki. X'D


Jees, elikkäs tää sit olis kokonaisuudessaan. Sori ihan paskasta kuvan laadusta ja kamalasta valosta. Mitä voi odottaa, kun kyseessä on digikamera.



Eli moikkamoikkamoikka mun osalta ja nähään Desuconissa<3 !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti