11. kesäkuuta 2016

"Iron Mace" Alvida + Sa-chan

Noniin...niin...iin... en yhtään tiiä mistä alottaisin tän päivityksen, siitä on jo tosi kauan kun alotin tätä kyseistä cossia tekemään ja aika moni asia on jo unohtunu. Mulla(kaan) ei ole enään sen pahemmin fiillssejä tätä cossia kohtaan, kun on taas jälleen kerran se pahin One Piece innostus vähän laskenu päätään ja tilalle tullu vaikka mitä muuta kivaa, mutta sainpahan nyt tän edes tehtyä. Saatana sentään. :D

One Piece (Pirate Warriors 3) - Alvida

Voisin vaikka alottaa kangasosiosta, siitä mulla taitaa olla vähiten kirjotettavaa. Yläosa toimii super push-up -liivit, jotka on päällystetty raidallisella puuvillalla ja vaaleanpunaiset hipsuhapsukoristeet on kaapin perältä löydettyä huopakangasta.

Housut löysin kirpparilta (jeeee, iloitsen aina kun ei tarvii tehä ite) ja lyhensin lahkeet. Taskut(?) on kultasta tekonahkaa.

Hattu on punanaamiosta ja puuhkakin taitaa olla muistaakseni sieltä. Kukkaset tilasin eBaysta. Jälleen yksi osa, johon pystyin vaan ostamaan kaikki palaset. :D

Takki ja kuosikangas on kanssa molemmat puuvillaa. Kuosiksi oisin tahtonut vähän tummempaa ja harvaraitasempaa kangasta, mutta tää oli ainoa mikä löyty ja ihan kiva toisaalta että kuosikin on sävy-sävyyn (voiko näin sanoa?) mun hatun puuhkan ja muiden raidallisten osien kanssa. Takin tekovaiheesta mulla ei juurikaan ole kuvia. Tai no on mulla tää yks:
Olen hiha, enkä mahdu tähän.
Ajattelin tuoda tähän asuun vähän jotain omaa (oikeesti mulla ei ollu vaan rahaa ostaa lisää kangasta lol) ja käyttää hihoihin meidän kangaskaapista löytynyttä pitsiä. Rypyttäminen ja nyplääminen oli yllättävän rentouttavaa. :D

Eka hiha valmis.
Ja sit vähän kokonaisuuden testailua. Ajattelin näyttäväni ihan tyhmältä, mut tää asu sai mun hyväksynnän loppujenlopuks. Ainakin oon vaihteeks aika värikäs. :D Peruukin tilasin aiiiikoja sitten eBaysta ja se on oikeesti aika huonolaatunen, mutta näyttää yllättävän hyvältä kuvissa.

Takaisin alkeellisuuteen - digikamerakuvia etupihalla!
Sitten päästään tähän ikuisuusprojektiin, johon mulla on joku outo viharakkaussuhde. Alotin tän propin tekemisen jo viime talvena ja heitin sen huoneen nurkkaan pölyyntymään aina vähän väliä. Talvi oli sinällään tosi raivostuttava aika työstää tätä, koska jouduin sotkun takia pääasiassa askartelemaan ulkona ja en voi sietää kylmyyttä. Mun alkuperäinen suunnitelma oli tehdä koko proppi worblasta, mutta ajattelin perus uretaani-sanomalehtiliisteri-gesso -tekniikan tulevan aavistuksen halvemmaks.

Alotin propin rungosta, eli puisesta luudanvarresta. Siihen teippailin ympärille muropaketin palasia tuomaan perusmuodon.

Jo tässä vaiheessa ylitin mun budjetin reilusti. Näiden polyuretaanipullojen kanssa tuli sellanen ongelma, että ne tukkeutu vähän väliä ja niitä ei saanu millään auki. Ja sitten JOS sain yhden auki, niin sitä vaahtoa vaan tuli ja tuli, eikä se lakannu ollenkaan. En ymmärrä mitä tein väärin vai oliko mulla vaan jotenkin tosi huono tuuri noiden kanssa, että jouduin ostamaan useemman putelin, vaikka yhdenkin olis mun laskelmien mukaan pitänyt riittää.

Vessaveistelyä.
En vaan suostunu hiomaan näin laajaa pinta-alaa käsin, joten kävin ostamassa hiomahiiren. Pölyn määrä oli sanoinkuvaamaton. xD

 Tähän väliin tulikin tosi pitkä väli ja ehdinkin jo oikeestaan melkeimpä unohtaa koko cossin. Muutettiin uuteen asuntoon ja pieni parveke vaihtui (onneksi) omaan vähän isompaan etupihaan! Ja ilmatkin alko lämmetä just sopivasti, että tän propin työstämisestä tuli oikeestaan jopa ihan mukavaa.
Mun askartelunurkkaus
Noi propin "piikit" vaati useemman vaahtokerroksen, koska niitä oli suhteellisen vaikea veistää silmämääräsesti, joten mokattua tuli pariin otteeseen. Olin alkuperäsesti suunnitellut tekeväni tästä symmetrisen (koska ah symmetria), mutta se osottautu aika nopeesti mahdottomaks. Ei ainakaan tällä aikataululla. Tai no oishan sitä aikaa ollu vaikka muille jakaa, mutta tää on just tätä kun pitää alkaa tekemään näitä juttuja paria viikkoa ennen conia...
Niin paljon kuoppia...
Sanomalehti-liisteri
Sit aloinkin jo olla voiton puolella, eli pääsin pohjustusvaiheeseen. Gessokerroksiakin tähän luultavasti uppoais kymmeniä, mutta en tuu ikinä pääsemään kaikista epätasaisuuksista eroon. Enkä oikeestaan enään tahdokkaan. Mitä enemmän turhautuneena tätä tasoittelen, sen vahvemmin päädyn kokoajan siihen päätökseen, että jääkööt vähän syöpäsen näköseks, ei haittaa. En jaksa enää välittäääääää-äääää-äää.
Tässä vaiheessa enää 2 päivää coniin ja vähän jännäkakattaa.
 Noh, niinkuin arvata saattaa, aika meni vähän tiukille ja koitti majottajalle lähtö. Maalailin siinä sitten perjantaiaamuna Saran kylpyhuoneessa tätä epätoivosesti Saran pensselillä, koska huomasin jättäneeni omani meidän keittiön pöydälle. Vitutus oli suuri, koska en saanut maaleja kunnolla blendattua ja kaikki kusi. Perjantai-lauantai välisenä yönä vedin nopsasti vielä vernissat propin pintaan ja kiirehdin viimeistelemään tän päivityksen. :D Se on siis toivon mukaan huomiseen mennessä kuivunut ja täten valmis(?)
Saran parvekkeella
Heitän tähän samaan postaukseen vielä suppeen lätinän mun toisesta cossista, jonka tein sunnuntaille (ja ehkä myös perjantailla örbbb en vielä tiiä). Ei tahdota pitää meidän merirosvo duoa koko viikonloppua, joten päätettiin vetästä jotkut mukavat hahmot päälle noiden lisäksi ja päädyttiin Gintamaan. Tala uudelleenkäyttää sen Gintokin asun ja mä tahdoin tehdä jonkun uuden cossin kyseisestä sarjasta, koska en pahemmin välitä mun aikaisemmista cosseista. Päädyin sitten Sarutobiin ja tää olikin tosi kiva ja nopee projekti + tykkään lopputuloksesta ehkä jopa enemmän kun mun Desuconin pääcossista :D

Gintama - Sarutobi Ayame
Pääsin kokeilemaan itselleni uutta kangasta: lycraa. Tein siitä huivin, käsineet ja vyön + vasemman jalan sukan. Tykästyin ihan kauheesti tähän uimapukukankaaseen, se tuntuu niin kivan vilposelta iholla. Rintapanssari on worblaa (pääsin myös ekaa kertaa kokeilemaan mustaa worblaa ja rakastuin) ja perusasu puuvillaa. Löysin myös kirpparilta tosi kivat bootsit tähän cossiin ja olin positiivisesti yllättyny, koska en yleensä löydä millään täydellisiä kenkiä.
Sa-Selfie
Voin viimeinki huokasta. Ainakin melkeen. Tilasin lauantain iltabileitä varten Sonicin tukan (One-punch man), ja se saapu torstaina JUST ENNEN KUN OLTIIN LÄHÖSSÄ LAHTEEN ja kiirehdin salamina hakemaan sen postista luonnonvoimia uhmaten pyöräillen tuulessa ja myrskyssä ja nyt voin vaan luottaa siihen, että se on hyvä, sillä pääsen viemään sen neitsyyd-... tai tässä tapauksessa poikuuden vasta Saralla.

2 kommenttia:

  1. Siis toi iron mace on niin upee!! livenä kun vilahti conissa ohi niin molemmat (minä ja puoliso) oltiin silleen "kuolaus" <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :D Sen kanssa tuli vähän turhan kiire ja itelleni jäi kauheen huono omatunto ja pelko siitä että se näyttää keskeneräseltä. Tuli vähän parempi mieli jos se kerta näytti hyvältä :D <3

      Poista