20. elokuuta 2016

Maskuliininen Metsämies Mink

Hyvää päivää te siellä ruudun takana ja lämpimästi tervetuloa Talan tarinanurkkaan!

Tällä kertaa aiheenamme on Traconin 2016 toinen asuprojekteistani Mink DRAMAtical Murderista.


Oon halunnu cossata tätä hahmoo niin kauan, että nyt sen aika on viimeinki koittanu. JES!
Tilasin Minkin tukan ihan ekana ja odottelin sinnikkäästi sen saapumista, vaikka noi kankaat mua jo katteli tuolta nurkasta viettelevästi. Halusin vaan ihan ekana varmuuden, että mun kallis rastaperuukki on hyvännäkönen ja että mä pääasiassa näytän hyvältä tollasen tukan kanssa. XD Odotin kuukauden ja risat perdeä ja kun se saapu ja olin käyttänyt sen päässäni todeten, että en näytä ihan ääliöltä, pääsin käsiks itse cossiin.
 Mulla ei oo yhtään mitään kuvia tän asun ihan alkuvaiheista, enkä ees oikein tiiä..tai no tiiänpäs. Yksinkertasesti siks, koska meillä ei oo enää järkkäriä ja kuvat on tasoa paska. Ei oikein innostanu kuvailla näit vaiheita kauheesti. Napsin sillon ja tällön, joten pahottelen kuvien vähäsyyttä. Hypätään lärpätyksistä itse projektin pariin!

Alotin koko hommelin heti Minkin kahleista, koska olin odottanut niiden tekoa. Worblailuun meniki näissä yllättävän kauan aikaa, mutta kai niistä jotakin tuli. Mä kokeilin nyt ekaa kertaa mustaa worblaa ja voin sanoa, että pidän tästä pinnasta tosi paljon.Vaikkakin nyt sörkin siihen tarkotuksella tollasii "kuhmuja" enkä jättäny sitä sileeks. Halusin noiden olevan ees vähän murjotun näkösiä. Mä en laittanut näihin edes gessokerroksia ollenkaan, vaan aloin samantien worblattuani maalaamaan. Jumalauta ostin näitä kahleita varten ihan oikeeta paksua kettinkiä MUTTA (aina tää tähän väliin) EN SAANU NIITÄ AUKI MEIDÄN PIHDEILLÄ. Oli aika tujut kettingit, joten päädyin tekemään neki worblasta. AArrgh! Taas yks euro meni hukkaan niihinki, koska tyhmästä päästä kärsii kukkaro. ;__;

Tää kuvan laatu on siis aivan taivaallinen.

Lopputulos oli musta aika nätti, etten mä sillä. Kuvat ei kauheesti imartele mitään ja tuntuu tosi latteelta laittaa näin huonoi kuvii...Ens kerralla sit parempia.
Tein ton kaulaan kuuluvan "pannan" kahessa osassa ja liitän ne sit yhteen tarrateipillä.

Taitaa olla tärähtänytkin....

Tilasin noi helmet jostai kököstä nettikaupasta ja oletin, että väri olis ollu valmiiks nätti niissä...erehdyin. Jouduin sit kuitenki maalaamaan noi helmet viel ite eli olisin voinu aivan yhtä hyvin ostaa vaan jotkut valkoset tai vaan puun väriset. T__T No mut toi oli kivaa pientä puuhaa kuitenki ja sainpaha just sen väriset, kun olin halunnu!
Ps. Aion olla niin fierce, että laitan noi helmet tohon lyhythihaseen käteen. Haluun että ne näkyy kunnolla. >O

Oikee sateenkaaripoika.

Olin aluks kuvitellu et noita sulkia ei vois maalata, mut sit kokeilinkin ihan vaan akryylejä ja sain ne näyttämään aika hyvältä. Sulat on btw hankittu Hobbypointista helsingistä.


Tilasin Ebaystä jonku halvan vyön ja maalasin ton kuvion tohon akryyleillä.


Tein ton pinssinki worblasta, koska pinssi "pohjia" ei löytyny yksittäisenä mistään, vaan niitä myytiin ihan sairailla hinnoilla ja niis pusseissa oli jotai 500-1500 kpl XD Että juu mä tarviin vaan yhen kitoos. Huivinki väsersin siinä ohella silleen 5 min ja se oli siinä.


Sitten mun lemppari osastolle, eli kankaisiin/nahkaan!
Koska olen nyt hurahtanut tohon nahkaan materiaalina, niin tottakai tein Minkin takin siitä. Ei olis tullu mieleenkään tehä tota takkia mistään liian perus kankaasta. 
Kaikki takin yksityiskohat on tehty irtonaisina ja suurimmaksi osaks vaan liimattu kiinni takkiin. 

Parit söpöt rintataskut siinä.

Kokoelmani on täydellinen.

Liimausta parhaillaan. Näin meillä arvostetaan kirjallisuutta. 

Minkin hihan kuuluis olla revenny ja en oo ihan varma, menikö mun suoritus tässä nappiin, koska mun ainut vaihtoehto oli leikellä toi hiha näyttämään revenneeltä. Näyttää aika dorkalta tässä..


Oon tosi kummissani, että mulla riitti vaan yks tuubi liimaa ja sitäki jäi vielä yli. Olin varautunu, et joudun ostamaan varmaa kolme tuubii XD (Säästimpähän useemman kympin!)

Okei nää kuvat on vähän väärissä aikajärjestyksissä, mut aivan ekana ku olin kasannu takin etu- ja takaosat, mä menin ulos meidän pihalle ja laitoin ton takin roikkumaan henkarista pyykkinarulle ja vetelin nahkasprayllä muutamia kevyitä kerroksia tohon helmaan. Olin äärimmäisen jännittyny täst vaiheesta, koska tän partin epäonnistuminen oli lähemmäs 80% varmaa. Kun tällä hahmolla nyt sattuu olemaan toi helvetillinen liukuväri helmassa, niin muita vaihtoehtoja ei oikein ollu täs tapauksessa. Mut se kuitenki onnistu (mun tavallisesti toistuvasta huonosta tuurista poiketen) ihmeellisen hyvin ja se jopa näyttää hyvältä. (No joo ei tosin täs kuvassa). :'D


Tilasin Ebaystä pieniä viininpunasia verhohapsuja useemman pussin ja kuumottelin jo ihan perse hiessä, että saapuukse ne ikinä, ku niiden kotiintuloon kesti yli kuukauden! 


Aluks pähkäilin tovin, että miten mun kannattas noi hapsukat kiinnittää helmoihin (aluks olin aatellu, et liimaan ne tonne väliin(?) ööööh??) ja päädyin sit semmoseen ratkasuun, et samalla kun käännän helmoja, laitan noit tonne kuosin ja nahan väliin noista hapsujen "lenksukoista" ja vedän ompeleella sit pari kertaa päältä, ettei ne valahda välistä pois. Tossa taktiikassa oli tosin oma riskinsä, että tyyliin kuosi alkaa vetää jostain, ku en voinu olla joka sekuntti kokeilemassa tota takkia. :/ Niinhän siinä tietty aluks kävikin ja jouduin purkamaan aika paljon tota ommelta ja irrottaa samalla noi hapsut tuolta välistä. Sit TAAS ompelemaan ja lopuks se sit onnistu ja kuosi ei enää vetäny takin etupalaa ainakaan NIIIIIIN tyhmästi, et se häiritsis enää ihan kauheesti....Vaik siltiki se on musta ihan kakka. T__T


Sit se pirun koristevetoketju!!
Mun suunnitelma tän vetskarin suhteen vähän muuttu, kun unohin koko jutun. (Kappas kappas ku se oli unohtunu pussiin ja pussi johonkin pussiin, joka oli pussin pussissa pussien sisällä) Olin ostanu leikattavaa vetskaria, jonka olin suunnitellu alun alkaenkin takkiin mutta vaan ihan eri kohtiin, johon nyt jouduin noi vastaparit liimata. Sen piti lähtee jo ihan tuolta kauluksen juuresta mut ei se enää onnistunu, koska oon jo liimannu noi hapsut tohon katkasemaan vetoketjun reitin. Vetskari saa siis alkaa hapsujen alapuolelta. No can do! T__T


Tän jättiläistuplakauluksen tekoa odotin, koska oon jotenki ihan in love with it. Siitä tuli loppupeleis ihan jees (vaikka se ei tietenkä pysy samassa asennossa ku Minkillä..En tiiä oikeesti kui pitkä Minkin kaula on XD) ja sen istutuskin onnistu, vaikka vähän epäilinki, että toimiiko se oikeesti tässä maailmassa. :'D



Worblaa tuli tähänki käytettyä pikkusen, koska jos olisin käyttäny aitoja massiivisempia solkia, ne olis painanu ihan liikaa ja toi kaulus olis varmaa menny iha miten sattuu.


Olisin halunnu laittaa silleen oikeeoppisesti jotain ihanaa Kanelihajustetta all over me MUTTA ne ampiaiset. Emmä siis niitä silleen mitenkä pelkää...

Tält se sit lopuks näytti kokonaisuudessaan :


Tän asun tekeminen oli tosi nautinnollista ja helposti sujuvaa. Mutta koska eihän mikään asu ikinä ole virheetön, joten sakotan itteeni yhestä mokasta, jota ei voi olla huomaamatta! Vit**taa et menin söhlimään noi vyötäröllä olevien "remmien" kohat. Toinen on lähempänä selkäsaumaa, kun toinen. Joo kyllä se ottaa mua päähän ja tiiän, että kaikki huomaa ne. Niillä on varmaan kahen sentin ero! Ja koska ne länäsin liimalla kiinni enkä asiaa huomannut ajoissa, on tämä siis peruuttamaton moka. 
OO ENS KERRALLA TARKEMPI VAIKKET OO KUITENKA MUT YRITTÄSIT EDES!!!!

Mutta että tällasta.
Palaillaan pian!~

3 kommenttia:

  1. Ei helvata, tä cossi on ihan sairaan magee!! Jumaliste!

    Kiitos myös ku mainitsit tosta nahkaspraystä, olenki miettinyt miten nahkaa sais maalattua sillee kivasti (kuumottaa pelkkä ajatus...) ja tuo oli ihan uus tuttavuus. :D Pitääpä itsekki kokeila joskus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitosta ja oleppa hyvä!
      Oon joskus aikoinani itekki olu silleen " öö onks nahalle muka jotain omaa spraytä??" Mut siis joo, kyllä mua kuumotti mokaa koko takki, ku lähin vetelemään tota liukuväriä tol sprayllä, jossa oli kaikenlisäks valmiina paska suutin... AINII! Ja ulkona tuuli ihan sairaasti, ni tota väri saatto ehkä vähän joutuu naapurin pyykeillekki X''D

      Poista
  2. Omg! Toi on ihan sairaaaan upea <3.<3
    Oon niin kade tein cossien teko taidoille :3
    Muuten iteki oon tulos Traconiin :D

    VastaaPoista