13. lokakuuta 2014

Shinra Infantryman l

Loxy täällä hei.

Jälleen kerran anteeksi tämä hiljaisuus mun puoleltani, on ollu sen verran kiireitä laiskottelun arkiasioiden kanssa, etten oo hirveesti taaskaan päässy päivittelemään. Jokatapauksessa, mulle jäi vähän huono omatunto tosta Traconin panostuksen määrästä mun kannalta (sillon mulla oli oikeesti kiire, no lies), joten ajattelin alotella jo seuraavaa cossiani ajoissa, jotta mä varmasti sit kans kerkeän saada sen valmiiks. Tarkotus olis saada tää tehtyä Yukiconiin, johon ollaan menossa ekaa kertaa.


Cloud Strife - Final Fantasy VII Crisis Core
Siispä varmaankin kaikkien aikojen cosssatuin hahmo, Cloud Strife. Asuvaihtoehtoja tälle hahmolle olis ollut useampikin, mutta tahdoin sen, joka sopii mun rimpulalle keholleni parhaiten, ja jota ei nyt välttämättä näy ihan joka conissa, eli Shinra Infantryman. Kyseinen asu on ollu mun pakko tehdä -listallani siitä lähtien kun ekan kerran uskalsin edes haaveilla tästä harrastuksesta. Käytyämme kuuntelemassa loistavan Final Symphonyn Tampereella Traconia edeltävänä iltana, mun innostus sytty jälleen liekkeihin. Final Fantasy on voittamaton, Final Fantasy on rakkaus. So.. It is time.


Päätin alottaa koko projektin Cloudin aseesta, koska se oli tähän hätään ainoa asia, johon mulla oli materiaalit valmiina (ja tilat, kerranki). Tähän voisin sanoo sen verran, että alottaessani mulla ei ollut mitään hajua mistä pitäis alottaa ja miten, koska en ollu koskaan aikasemmin työstäny puuta ja kaikki mun lähdekuvat oli suhteellisen kökköjä. No, koska oon semmonen ihansama-ihminen, niin päätin murehtia sitä sitte myöhemmin.

Ensimmäinen palikka.


Olo oli vähän epätoivonen tätä vaihetta katellessani.


Sain maalata koko paketin tosi moneen otteeseen, koska jouduin aina hioa sitä uudelleen ja uudelleen, kun olin aiemmin ollu nii laiska. :D Huolimattomuus kostautuu.
Viimeinki tasanen maalikerros, johon olin loppujenlopuks tyytyväinen sen yhen päivän...

Voiton puolella.
Ja ihqu parveke.
Vihdoinki valmis. HUAAAH.

Tän propin kanssa tuli sähellettyä ihan kiitettävästi, mikä oli vaan ja ainoastaan mun omaa tyhmyyttäni (muunmuassa lähdekuvien vaihtelu kaiken aikaa, mikä johti joidenkin osien irti repimiseen ja uudelleen kiinnittämiseen tarpeeks monta kertaa). Lisäsin pintaan myös uuden, epätasaisemman ja rosoisemman maalikerroksen, koska aiempi oli mun makuuni liian tasainen ja koko ase näytti muoviselta. Opinpahan taas jotain uutta tästä cosplayn ihmeellisestä maailmasta.

Anygay, hyvä puoli tässä on se, että tää koko projekti tuli mulle hyvin halvaksi, sillä se on tehty pääosin ylijäämäpuusta, jota varastin löysin käyttämäni puutyötilojen nurkista. Ainoa osuus, joka tässä vähän kiristi jo entuudestaan tyhjää lompakkoa, oli toi nahka ja pienet suikaleet worblaa (jota käytin muutamiin yksityiskohtiin), mutta ei nekään onneks kauheen montaa euroa maksanut.

Sitten huonoihin puoliin ja omiin mokiin. Mun käyttämä puu näyttäis ottavan helposti iskua pintaansa sieltä sun täältä, eli en tuu selviämään koko conia naarmuitta, sen voin nyt jo sanoa. Ja mitä tän propin kokoon tulee, niin mun oli alunperin tarkoitus tehdä tästä "ihan vähän isompi", kun se oikeastaan on (rakastan isoja aseita, nami), mutta huomasin taas jälkeenpäin innostuneeni liikaa ja tästä tulikin vähän turhan suuri verrattuna mun omaan kokooni. :D Köhköh. Puhumattakaan sen painosta. Voi siis olla, että tästä tulee ihan vaan yhden päivän cossi, ettei mun pieni ja heikko selkä katkea liian painon kanniskelusta.

Kiitän, heippamoikka!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti